Spaghetti med currykyckling och grönsaker

Hejhej!

Jag hoppas alla där ute njuter av solen och våren lika mycket som jag. Vädret ger mig så mycket inspiration, speciellt när det gäller mat. Jag tänkte nu ge er ett jättegott recept som jag kom på idag. Det var jättelätt att fixa ihop och tog inte lång tid.
Till en portion behöver du:
1 kycklingfilé
1/2 röd paprika
50 gr purjolök
100 gr zuccini
2 små schalottenlökar
0,5 dl matlagningsgrädde
1 stor sked lätt creme fraiche
1 tsk paprikakrydda
2 tsk currykrydda
1 krm gurkmeja
1 krm spiskummin
Salt och peppar
Spaghetti


Såhär gör du:
Du börjar med att sätta på pastavattnet. Sedan skalar och hackar du grönsakerna till lagom stora bitar. Fräs grönsakerna i lite olivolja tills de blir mjuka. Tillsätt sedan grädde och creme fraiche och låt koka i ca fem minuter.
Skär under tiden kycklingen till lagom stora bitar och stek i olivolja. När de är klara häller du kycklingen i såsen. Tillsätt därefter alla kryddor och smaka av tills den smakar bra. Servera med pastan och fräsch sallad.

Lycka till!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0