Penne pollo

Hej på er!

Nu ska jag dela med mig av ett recept som är supergott och enkelt. Jag lagade detta i restaurangen häromdagen och det uppskattades verkligen kan jag meddela. Jag älskade det i alla fall!

För fyra portioner behöver du:
1 gul lök
1 klyfta vitlök
2 kycklingfiléer
50 gr rökt skinka
100 gr färska champinjoner
1 tomat
2 dl grädde
1 msk tomatpuré
Parmesanost
Pasta för fyra portioner

Såhär gör du:
Du börjar med att rensa svampen och skära den i skivor. Därefter skivar du löken och finhackar vitlöken (går lika bra att pressa). Sedan skär du tomat, skinka och kyckling i mindre bitar.

Efter det så steker du kycklingen i olivolja tills den blir vit rakt igenom. Fräs sedan lök och vitlök i olivolja i en kastrull. När löken blivit mjuk häller du i skinka, kyckling och champinjoner. Stek detta i ca tre minuter, och häll därefter i grädde, tomat och tomatpuré. Sänk värmen och låt detta stå och småkoka i fem minuter. Krydda med salt och peppar (eller valfria kryddor).
Koka pasta enligt anvisning på paketet, häll av vattnet och blanda sedan detta med såsen. Precis innan servering river du på lite parmesanost.



TIPS!
Självklart kan du byta kycklingen mot kött istället.
Om du tycker att såsen blir för "matig" kan du bara hälla på mer grädde och tomatpuré, och självklart kan du tillägga vilka grönsaker och kryddor du vill!


Lycka till!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0